Δήμος Λάρισας

144.651 κάτοικοι

88km2

https://www.larissa-dimos.gr

1985: ξεκινάει το πρώτο έργο πεζοδρόμησης στην κεντρική περιοχή της πόλης

2015: ξεκινάει το πρώτο της ΣΒΑΚ

2017: γίνεται μέλος του CIVITAS

2021: επέκτασηδικτύου πεζοδρόμων σε 40 οικοδομικά τετράγωνα στο κέντρο της Λάρισας

2021: ο αντιδήμαρχος Γιώργος Σούλτης γίνεται γραμματέας του CIVINETPAC

2021: συμμετέχει ως ωφελούμενη πόλη στο ευρωπαϊκό έργο UrbanTransportsτου InterregMED

Ο Δήμος Λαρισαίων ήταν ο πρώτος στην Ελλάδα που εκπόνησε και υλοποιεί ΣΒΑΚ!

Τα μέτρα βιώσιμης κινητικότητας που σχεδιάζει ή υλοποιεί με μέχρι σήμερα προϋπολογισμό 40Μ € είναι ενδεικτικά:

  1. Δημιουργία δικτύου οδών ήπιας κινητικότητας (woonerf, ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι, καθαρά πεζοδρόμιακ.ά)στο κέντρο, αλλά και σε περιοχές κατοικίας
  2. Έξυπνο σύστημα ελέγχου της πρόσβασης στο πεζοδρομημένο κέντρο (UVAR)
  3. Ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, με ριζική αναμόρφωση στην κίνηση και τον τρόπο λειτουργίας των αστικών λεωφορείων
  4. Ανάπτυξη περιφερειακών χώρων στάθμευσης, καθώς και συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας έχει αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης διαβούλευσης με φορείς και κατοίκους της πόλης,κάτι που συνεχίζεται κατά την υλοποίηση κάθε μέτρου.

Υλοποιημένα έργα:

  • 2 συλλεκτήριεςοδοίμήκους 10 km
  • 6 οδοί ήπιας κυκλοφορίας με ποδηλατόδρομο
  • 3 οδοί ήπιας κυκλοφορίας με κυκλικούς κόμβους και ποδηλατόδρομο
  • Δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας στη συνοικία Αγ. Κων/νου
  • Έξυπνοσύστημα ελέγχουτης πρόσβασης στους πεζόδρομους του κέντρου και στο λόφο του Φρουρίου
  • Σήμανση θέσεων στάθμευσης ΑΜΕΑ στο κέντρο της πόλης και σε χώρους πολιτισμού

Μελλοντικές Δράσεις:

  • Έξυπνο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης για τη στάθμευση στο κέντρο και σε 5 περιφερειακές θέσεις
  • Ανάπλαση περιφερειακού δακτυλίου
  • 3 επιπλέον δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας και ποδηλατοδρόμων
  • 4 ποδηλατόδρομοι από το κέντρο προς τις εισόδους της πόλης
  • Ανάπλαση συνοικίας Αγ. Αθανασίου
  • Εκπόνηση ΣΒΑΚ για τα προάστια της πόλης

Τα έργα που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), είναι το νέο άλμα που πρέπει να κάνουμε, είναι η εικόνα του αύριο που έχουμε υποχρέωση να δημιουργήσουμε.